srijeda, 30. ožujka 2016.

Just the same

Danas je održano prvo predavanje u sklopu Zaigrane pedale 2016., prvi puta u Šibeniku. Okupilo se 40ak ljudi, što je s obzirom na tematiku i veličinu grada čini mi se dobar broj. Većina ljudi su bili stručnjaci koji rade s djecom, što me posebno veseli jer na taj način se indirektno djeluje na velik broj djece. 
Što se tiče bicikliranja, sve je proteklo u najboljem redu, 130km je iza mene, još manje od 500 do cilja. Danas je objavljeno i službeno da je utrka u Herceg Novome posvećena djeci na spektru, što me neizmjerno veseli. Koliko malo inicijative je dovoljno za tako velike stvari. Toliko o tome koliko smo mi kao individue beznačajni. Kada bi se svi aktivirali oko takvih 'sitnica', svijet bi bio savršeno mjesto.
Spavam kod jedne mame Nine, koja ima svog predivnog sina Jakova, koje je dijete na spektru. I on je bio na predavanju :). Cijela obitelj je obukla svoje bijele majice s plavim uzorkom naslova "I ja volim nekoga s autizmom", kao podrška malom Jakovu. Između ostaloga, kaže da ove godine nema ništa u Šibeniku organizirano za 2.4. kada je Svjetski dan svjesnosti o autizmu, jer ona nije stigla organizirati (za razliku od prošle godine). Ona. Nina nije gradonačelnik. Nije niti gradski vijećnik. Ni ravnatelj vrtića ili kulturno umjetničkog centra. Ona je samo roditelj. Roditelj djeteta s poremećajem ih autističnog spektra. To je tako. Ako je meni dobro, briga me kako je drugima. Autizam nije nešto što se meni događa. Autizam je tamo bolest na Novom Zelandu. Zašto bi mi u Hrvatskoj ili Šibeniku obilježili taj dan? Pa samo 12 000 djece u Hrvatskoj ima taj poremećaj. Ipak takva jedna manifestacija košta koju kunu. Nećemo trošiti na manjinu. Dok roditelji to rade besplatno. Ljudi koji i nisu roditelji rade takve stvari besplatno. Kaže se da se društvo najbolje vidi kroz odnos prema najslabijima, a mi tu padamo prije pucnja za start.
2.4.2015.
Autizam nije rijedak poremećaj. Autizam nije nešto što se događa drugima. Autizam nisu nužno intelektualne poteškoće. Autizam je prvenstveno biti komunikacijski različit i preosjetljiv na vanjske podražaje. Odnosno neurorazličitost.
I da, treba obilježiti Svjetski dan svjesnosti o autizmu, tako kada susretnete osobu s autizmom prepoznate u čemu je stvar i ponašate se normalno. Kada susretnete osobu s autizmom da prvenstveno vidite čovjeka, a ne autizam.

I za kraj, pjesma benda The Autistix "Just the same". Svi članovi benda su na spektru, od niskofunkcionog do visokofunkcionalnog. I svi su uspješni muzičari. Svi su ljudi sa svojim hobijima i ljubavi prema životu.

Nema komentara:

Objavi komentar